En liten sammanfattning av mitt framtida "schema"

Det kan väl vara intressant att veta? Det hade jag tyckt det hade varit, so here we go!

Klockan 07.00 varje morgon kommer dagen börja med att jag fixar frukost till barnen och packar deras lunch. Sen hjälper jag dom göra sig redo för skolan - hjälper dom borsta tänderna, fixa håret osv.

Klockan 07.45 går jag med dom till skolan som tar 2 minuter (!). Kollade in deras gata på google-maps (streetview). Två hus ligger mellan deras hus och skolan, jag klagar då inte! Sen följer kidsen till deras klassrum en efter en.

Efter det går jag hem och har ledig tid fram till 13.00 då jag ska fixa barnens tvätt tre gånger i veckan. Annars så hämtar jag dom från skolan 14.20. Skjutsar dom till sina aktiviteter, leker med dom utomhus eller inomhus, tar dom till lekplatsen eller fixar playdates med andra, gör roliga och varierande saker med dom helt enkelt! Föräldrarna kommer hem vid 16.00 och 18.00 så oftast slutar jag runt 18.00.

En gång i veckan så kommer föräldrarna äta ute själva och då kommer jag få lägga barnen och passa dom tills föräldrarna kommer hem. :)  Sen är jag oftast ledig på helgerna, men det är klart att någon helg kommer jag få jobba om t.ex. föräldrarna ska iväg någonstans. Det förstår man ju. Sommaren kommer vara väldigt flexibel, eftersom mamman är ledig från juni till slutet av augusti.

Det blir nog bra det här!

Kommentarer
Emma

Ja det känns himla skönt att det faktiskt är lite som händer nu! :D Ska du till Boston? :)

2010-04-05 KL. 14:52:17
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Emma

åh jag hoppas det! mitt preliminära eller ja tidigaste datum är den 20 juni men jag behöver inte åka då utan det är bara mitt absolut tidigaste. Det spelar inte riktgit någon roll när i sommar det blir :)



Roligt att du redan har hittat din familj! Hur ser den ut eller vad man ska säga? haha, hur många barn, åldrar osv? :)

2010-04-05 KL. 15:10:33
URL: http://lifeofemma.webblogg.se/
Emma

Jag har inga direkta önskemål, bara jag kommer till en bra familj där jag på något sätt blir "insläppt" och kan känna mig som en i familjen och inte som en anställd så är jag nöjd :) Det kan vara en ganska aktiv familj också :)



När bestämde du dig för att åka som au pair?

2010-04-05 KL. 16:08:22
URL: http://emmabjorklund.blogg.se/
Nathalie

Ser bra ut Marie! :) Gillas att det bara är två minuter gång avstånd till skolan. ;)



Skrev om handlingen i ett nytt inlägg. :D

2010-04-05 KL. 16:56:51
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
mandy - au pair in Seattle

ganska soft schema:) Kommer det vara samma varje dag eller kommer det variera?

2010-04-06 KL. 00:00:40
URL: http://mandyslife.blogg.se/
Lollo ♥

låter som ett härligt schema :D I like it ;D

2010-04-07 KL. 01:14:05
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback