En liten (personlig) Boston shopping guide.

Dom flesta au pairer tipsar om resor och resesidor men ingen tipsar om shopping känns det som!? För ingen au pair kommer missa denna extremt sinnesjuka shoppingen som finns här i USA. Här är mina tips för er som bor eller besöker Boston!
1. Forever 21 på New Bury St. (om du tar the T och åker gröna linjen, Riverside D, hoppa av vid Hynes ) Detta är min absoluta favorit affär i hela USA. Skojar inte. Den öppnade i januari, så den är helt ny. Den består av fyra våningar (STORAAAA) och har så otroligt mycket fina kläder, skor och smycken. Och Forever 21 är BILLIGT. Visst kvaliteten är inte som en tröja du hade köpt på en dyrare affär som Zara. Men ååh så fina fynd man kan hitta här och dom får in nya kläder hela tiden, varje vecka (hehe vet jag). Bästa affären i hela stan, period.

2. Urban Outfitters vid Harvard Square och Quincy Market. Dom här är mina favorit UB i området. Känns som vi har en i varje hörn. Men enligt mig så har dom bäst sortiment av dom jag varit på (den vid New Bury Street är ok men inte lika bra som dessa, dock har den vid New Bury st ett bra sko sortiment om du är ute efter skor).

3. Rainbow vid Park Street, bredvid The Corner (food court). Om man ser denna affären utanför så är väl första intrycket ... Skabb affär? Men nej låt er inte luras för oj vilken guldgruva! Ni ska gå ner i källaren och där finns det sjukt många heels för runt 15-30 dollar. Ibland har dom rea så då kan man hitta klackar för 10 dollar (!). Kolla in www.gojane.com om ni undrar vad för typer av skor dom har, många av dom skorna som finns där kan man hitta inne i denna butiken.

4. 344. En affär som bara finns i Boston. Den är liite dyrare (för vår au pair lön) och man kan få en topp för 35-60 dollar och kanske en klänning för 50-70 dollar. Men dom har jättefina kläder, dom har även ett bra sortiment av Steve Madden skor, och deras väskor är SÅ fina. Finns en vid New Bury Street mitt emot Forever 21.


5. ALDO. Skor och accessoarer. Lite dyrare skor men jättebra kvalitet och superfina. Finns en riktigt bra vid New Bury Street (New Bury Street är bästa shoppinggatan som ni märker på det jag skriver, 5th Ave i NYC? Pfftt..)


6. Victoria's Secret. Min personliga favorit är den som finns vid Proudential Center. Dom har ett riktigt bra sortiment av body lotions, parfymer, smink osv. Och även en bra avdelning av PINK kläder, samt på sommaren massor av bikinis!

7. Abercrombie and Fitch vid Quincy Market. 3 våningar. Man blir varmt välkomnad av snygga killar vid entreen.. Affären är nersprutad av parfym och dom spelar EXTREMT hög musik och det är galet mörkt där inne. Men dom har fina kläder, vem gillar inte A&F? Dock en gång köpte min kompis en tröja där inne och när hon kom ut var den i en helt annan färg än vad hon trodde eftersom det är så otroligt mörkt där inne, haha kul grej. Men dom har grymma kläder!)

8. Hollister (Natick Mall eller Cambridge Mall). Ungefär som A&F men lite mer... California aktigt? Nä jag vet inte. Hollister är i alla fall mer västkusten och Abercrombie and Fitch är mer östkusten. Jag ÄLSKAR deras jeans och tröjor.

9. Wrentham Outlets. Ligger utanför Boston i en stad eller område som heter Wrentham. Underskatta inte dom amerikanska outlet mallen! Sist jag där köpte jag en DKYN klocka som kostade 50 dollar, kollade på en exakt likadan inne på Macy's som kostade 100 dollar. Kap!? Dom har många många affärer som Converse, Uggs of australia, Ralph Lauren, Tommy Holfiger, Levis, Juicy Couture, Michael Kors osv osv.

Det får vara allt för denna gången!

Kommentarer
Natalie

Åh vad bra! Den ska jag verkligen spara!

2011-07-15 KL. 10:19:30
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback