16:29 Fenway Park och House Of Blues

Aldrig att jag tar på mig jeans och tshirt igen på en dag som denna. Jag är sverige-skadad
och inte alls van vid detta väder. haha. Idag har det varit 37 grader.


Igår, (söndag) åkte jag in till Boston med Tina och Any. Meningen var att vi skulle leta upp House of Blues för att kirra biljetter till Jason Derulo och Flyleaf. Meeeen, ja... vad vi inte tänkte på.. var att det var en söndag. Hahaha... CLOSED. Fail. MEN nu vet vi i alla fall vart det ligger! Missade en station och hoppade av i Kenmore när vi skulle av i Fenway, men det visade sig att det var närmare att hitta House Of Blues från Kenmore stationen. Jag börjar lära mig tunnelbanesystemet. Hur enkelt som helst är det ju?!  Så cirka 5 stationer från Chestnut Hill (där jag bor) hoppar man av för att ta sig till House Of Blues. Snacka om att man kommer gå på konserter när det är så enkelt att ta sig dit..

Anyways - precis bredvid House Of Blues ligger Fenway Park! En basebollarena och hemmaarena för BOSTON RED SOX! Egentligen skulle jag gå på en Red Sox match nu i helgen med några au pairer från gatan jag bor på, men eftersom jag ska till Montreal får det bli en annan gång. Ska försöka se en match innan denna säsongen är över i alla fall.




Jag har varit rätt dålig på att uppdatera, men jag försöker så gott jag kan. Kan berätta att min LCC var på besök förra torsdagen. Man ska få alltid få träffa sin LCC inom en vecka efter man anlänt till familjen. Min värdmamma varnade mig innan och sa att hon är en "kvinna som alltid är rak på sak". Och att jag inte ska ta åt mig om hon säger något konstigt. Så efter ett tag frågar min LCC mig om jag surfar runt på amerikanska dejting sajter för att hitta män?! WTF. Jag kunde inte låta bli att kolla på henne som hon vore en idiot och svara: Eh, nej??. Min värdmamma började asflabba. Men allvarligt talat, what?! Tydligen så hade hon frågat dom 2 förra au pairerna samma sak. But still.. Hahaha.



Kommentarer
Sara Ellström

haha Marie, det är klart du gör, nya Maria Montazami ju ;) hahaha

shit, vad ställde hon mer för konstiga frågor? :P

2010-08-31 KL. 00:46:19
URL: http://saraellstrom.webblogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback