20.31 måndag - dag 1

Vi kom till skolan runt 16-17. Vi var väldigt tidiga, det var skönt på ett sätt faktiskt. Fick i alla fall nyckeln till våra rum för dessa 4 dagar. Vi bodde alltså på ett stort gammalt college (jag åker med Cultural Care). Så det var en sådan college känsla man fick. Men, skolan är inte fager, det kan jag lova er. Usch... Riktigt äckligt. Duscharna och toaletterna var vidriga. Usch, inte OK. Men man fick stå ut.


Cafeterian där vi åt frukost, lunch och middag. Väldigt fint in my opinion! Ser ni flaggan? Man ser flaggor ÖVERALLT. Utan att överdriva.


I byggnaden till vänster hade vi lektioner, och även våra rum. I alla fall några av oss. Så det var skönt att vara i samma hus som klassrummen, bara att gå ner en våning!


Här har vi den välkända trappan som typ alla sett. Någon som har det gruppfotot vi tog på trappan? Om någon svensk som var på skolan läser detta, skicka gärna den till mig!

Glömde kanske att nämna att jag delade rum med fyra tyskar... ehm. Ja. Det var ju väldigt roligt. Dom pratade knappt med mig dom första dagarna utan pratade BARA tyska med varandra. Så inte konstigt att man drogs till svenskarna. Sen kunde dom inte sluta prata när man skulle sova, gaaaaah. Tur att jag var dödstrött annars hade dom fått träffa en arg del av mig :)))

Anyways på kvällen när alla hade kommit till skolan, hade vi ett möte i cafeterian. Fick lite info och sådär. Har för mig att vi var över 280 au pairer på skolan och att vi var den största gruppen detta året. Awesome?! Så... bland dom 280 au pairerna fanns det 8 killar, haha träffade en kille uppe på top of the rock som sa; Oh i would want to be one of those guys...

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback