23:35 Harvard College



Förra veckan, på lördagen, dagen efter jag kom till Boston tog mina nyfunna tyska vänner, Sarah och Juli med mig till Cambridge för att kolla in Harvard universitetet. Det var riktigt häftigt faktiskt.

Taget från Wikipedia:
Harvard University är USA:s äldsta universitet, grundat den 18 september (8 september enl. g.s.) 1636 i Cambridge (en förort till Boston) i Massachusetts, av regeringen i Massachusetts. Universitet tillhör de högst ansedda i USA, är medlem av Ivy League och har traditionellt utbildat en stor del av USA:s politiska elit, såsom presidenterna John F. Kennedy, Barack Obama och Franklin D. Roosevelt. Även kompositörerna Leroy Anderson, Leonard Bernstein och Serbiens utrikesminister Vuk Jeremić studerade vid Harvard.

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback