20.55 Första mötet med värdfamiljen

Förlåt förlåt förlåt för att jag inte uppdaterat!

Men, anyways, jag kom fram till min värdfamilj igår, runt klockan två på eftermiddagen. Var inte alls så nervös. KONSTIGT NOG. Men när bussen svängde in på parkeringen och man såg en massa barn och vuxna stå vid parkeringen blev jag så sjukt nervig! Sen SÅG jag dom. Värdfamiljen som jag bara sett på foton och skype. Där stod dom och väntade. Då slog mitt hjärta i hundra. AH, alla skrek och tog våra väskor. Gick ut, sa hej. Kramades! Det var så... sjukt bara, haha går inte att förklara den känslan! Åkte den korta vägen till huset. Fick se mitt rum, som är awesome, och mitt badrum som också är awesome!

Fick en rundtur i huset, sen när jag satt och pratade med värdmamman så kom Juli, en au pair som bor ett hus emellan och hälsade på. Så snäll, var för övrigt i Boston med henne idag, och en annan tjej! Men det tar vi senare. När värdpappan kommit hem drog jag och värdfamiljen till The Cheesecake facotory och åt, gud vad stora portioner.. Jag kräktes ju nästan, men det var såååå gott! Verkligen.

Kom hem, umgicks lite med dom, dom fick sina presenter! Och jag kan ju bara säga att... eh.. fotbolls tröjorna var en STOR succé. Oh my god. They loved them! Sedan, gick jag ner i mitt rum för att sova lite. För jag var DÖDSTRÖTT. Gud vilken dag liksom! När jag bytt om till pyjamas byxor kommer min värdmamma ner och berättar att ett gäng tjejer (5 st!) som been dying to met me, står där uppe och vill komma ner och hälsa. Så, det var bara att byta byxor! Dom kom ner till mitt rum iaf, och gud alla var så snälla. Fick kramar och allt. Jag blir helt rörd! Pratade lite med dom, sen gick vi alla över till tjejen som kom från österrike och chillade lite. Kollade på Sleepless in Seattle. Pratade osv. Mysigt! Sen traskade jag hem dom 3 minuterna och sov så himla gott.

Vaknade upp, fixade mig. Var så NERVÖS för att gå upp och äta frukost med dom andra, hahaha. Åh, detta har jag och Malin dissukuterat så många ggr. Att gå upp till värdfamiljen andra dagen... HUH! Anyways det gick bra. Fick amerikan pancakes till frukost med jordgubbar och melon. HAHA värdpappan spelade abba, jag dööör. Så klockrent! Barnen hade på sig dom svenska fotbollströjorna dom fick av mig, hahaha. Såååå fina!

Gav oss iväg in till Boston för att åka på en guidad tur i staden med familjen, det var grymt! Boston är så najs, jag gillar det verkligen! Så lugnt, om man jämför med NYC (Det ska jag berätta om i ett senare inlägg). Mötte upp Juli och Sarah som jag träffade kvällen innan, alltså igårkväll. Jag tog en taxi till stället vi skulle mötas upp på. En taxi, helt själv. Ni vet, hoppa in, säga vart man ska, hoppa av, betalar, och säga ; keep the change. Hahahaha. Det var läskigt men ändå så sjukt. Man blir verkligen självständig här borta. Inte så stor grej men ni fattar kanske vad jag menar. Anyways! Shoppade gjorde vi allt. ÄNTLIGEN! Vad jag sett fram emot det. Så fick några saker köpta. Känns som jag knappt fick med mig några kläder.. UGH!


Bild jag tog tidigare idag, Booooooooston! :))))


Kom hem för cirka en timme sedan, nu sitter jag här i min säng framför tvn och har fått internet att funka, SKÖNT. Uppdaterar om, resan,  dagarna i skolan och New York och allt annat senare. Så sjukt mycket att ta in! TTYL.

Kommentarer
Tinde

Ååh marie gud vad härligt!!

2010-08-22 KL. 02:43:16
URL: http://tindes.se
Sara

SDAKNAR DIOG MASSORRRRRRR, KOMMER SNART OCH HÄLSAR PÅ HIHIH

2010-08-22 KL. 03:11:58
URL: http://slarsdotter.blogg.se/
Matilda

Lägg upp det du shoppar också! :) shoppade du inte i new york?

Gud vad glad jag blir för din skull har följt din väg från sökandet och nu när du är där så blir jag mer sugen på att åka!!

Ha världens bästa år!!

2010-08-22 KL. 10:03:53
Jennifer

Äntligen! låter helt fantastiskt, kommer bli bästa året nånsin hjärtat! Kram

2010-08-22 KL. 10:22:38
URL: http://wilserinskan.blogg.se/
Ida

ÅH va bra att det är bra! Haha jag har kollat upp resa o allt ;) hihi skriv en tid till mej sen du ska va inne så vi kan snacka!

2010-08-22 KL. 10:26:46
URL: http://idaproduction.blogg.se/
malin

så det var okej att gå upp och äta?!!! hahaha!

imorgon åker jag!!! (:

2010-08-22 KL. 10:26:57
URL: http://wakoo.blogg.se/
José

Hej! Tänker på dig nästan hela tiden och är så glad för att allt har gått bra så långt!! Du kommer att få och ha det toppen! Kramar i massor!!!

2010-08-22 KL. 12:12:24
Lollo ♥

vadå ditt social liv kickade igång på en gång? HAHAHAHA

2010-08-22 KL. 16:55:14
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
malin

tack tjejen! VI SKA SKYPA DIREKT NÄR JAG ÄR I CHICAGO!!! (: vi hörs när jag är framme :D

2010-08-22 KL. 19:00:50
URL: http://wakoo.blogg.se/
tyraelvira.blogg.se

ÅÅH. så glad för din skull att allt har gått bra, min mamma är lika nyfiken på hur det går för dig så jag fick ha högläsning av din blogg HAHA !

ha det fortsatt awesomeeee, ser framemot att läsa mer snart! PUSSSS

2010-08-22 KL. 20:16:28
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Emilie

Åååh va mysigt set låter Marie, hoppas att allting går jättebra :D hälsa usa!

2010-08-22 KL. 22:57:46
farmor

Hej Rose-Marie!

OOOOOOOOO detta är bara början på "äventyret" så spännande!Du måste vara trött nu så mycket som du redan varit med om.Lite skall man ju LAGRA haha!

Här är allt bra,varit i stugan lite,JA DET ÄR VÄL INGET ATT SKRYTA OM PRECIS,det slår ju inte dina!KRAMAR från farmor.

2010-08-22 KL. 23:24:51
marie

Matilda: Nej jag hann inte shoppa så mycket i new york tyvärr, använde tiden till att utforska staden ist för att shoppa, men jag ska nog in till new york om en månad eller så :D vi får se! har lagt upp vad jag shoppat i ett annat inlägg under, du har nog sett det vid detta laget :)

2010-08-23 KL. 05:09:02
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback