17.06 Första jobbdagen

Först av allt. För er som inte vet tar jag hand om:
En flicka på 9 år.
En pojke på 7 år.
En pojke på 5 år.

(Kan tyvärr inte skriva ut namnen men jag funderar på att skriva ut fakenamn så att det blir lite roligare att läsa, eller bara första bokstaven i deras förnamn. Vi får se!)

Idag är det måndag, och idag började jag alltså jobba!
Det var inte så jobbigt i början eftersom mamman var hemma och tjejen som är 9 var på en playdate hos grannen. Så jag och värdmamman och pojkarna körde till banken för att fixa ett amerikanskt konto till mig så att jag kan få min lön osv. Så nu har jag ett konto på Bank of America. Gick smidigt! Begav oss hemåt och jag och lillkillen som är 5 hämtade hem tjejen. Sedan var värdmamman tvungen att sticka iväg till ett möte. Så blev jag lämnad ensam med barnen och vovven. Första dagen och allt, men vet ni vad. Det gick hur bra som helst!

Fixade lunch till dom tre små. Peanut and jelly! Lite jobbigt när man inte riktigt vet vart allt finns i hyllorna. Men det börjar ta sig nu! Dom blev i alla fall nöjda och samtidigt som dom åt lunch så kollade vi ut från köksfönstret när byggarbetarna rev andra sidan av deras hus. Dom tyckte det var sjuuukt spännande, haha!

Jag har nog glömt att berätta att dom håller på att renovera halva sitt hus. Nytt stort kök, play room och vardagsrum ska det tydligen bli och det är klart om ungefär två månader så köket dom har nu är egentligen inte ett kök och det är jätte jätte jätte litet, dom har matbordet i vardagsrummet just nu. Så ni kan föreställa er. Men det kommer nog bli bra när det är klart! Lite jobbigt när man ligger och sover och dom är på övervåningen och bankar och borrar. För dom hörs verkligen!

Efter lunchen begav vi oss ner till källaren eftersom det är där deras temporära play room finns. Det öser ner i Boston så vi hade ingen lust att gå ut och eftersom jag inte kan köra ännu så fick vi spendera dagen inne istället. Byggde med lego och spelade en massa sällskapsspel. Jag tyckte faktiskt det var skönt att vi bara kunde sitta ner och prata med varandra, jag och barnen. Lära känna varandra! Det hade t.ex. varit en annan sak om vi hade kört till en park och dom hade fått springa runt och leka med sina kompisar. Jag har varit så rädd över att dom inte skulle gilla mig eftersom dom har varit lite svåra med dom andra två au pairerna i början. Men det går framåt. Dom verkar gilla mig än så länge. Och den yngsta sprang upp till sin mamma när hon kom hem och sa "Oh i'm having so much fun with Marie!

Nu är jag i alla fall off work och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Folk har bjudit in mig till olika ställen, men ärligt talat är jag dödstrött och fortfarande lite jetlagd. Så jag tror nog bara att jag ska chilla ikväll. Har hållit igång som attan nu i helgen. Så nu ska jag andas ut och försöka smälta allt.

Kommentarer
Hannah

kul att det gar bra for dig! hoppas resten av veckan flyter pa lika fint! :)

2010-08-24 KL. 03:00:32
URL: http://hhni.blogg.se/
farmor

Hej! O vilken dessert så gott det ser ut,ja nu skall du gotta dig,och som du nämnde "gå ner i varv",har ju varit mycket!

Det stormar och öser ner!

KRAMAR från farmor.

2010-08-24 KL. 08:40:22

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback