22.16 New York City, del 1

Dag 3 i skolan var egentligen väldigt ointressant, har inte så många bilder från den dagen. Lektioner hela dagen, sedan kom det en äkta polis och pratade med oss om amerikanska lagar. Så att vi är förberedda på vad som kan hända och hur vi ska göra. Han var hur rolig som helst. Jag har ingen bild tyvärr, för min kamera dog när vi satt där inne, tyvärr. Så sjukt typiskt. Men han var exakt som poliserna man sett på film. Och han drack så klart kaffe och hade donuts med sig, som han sedan gav till 2 av oss svenskar ;) Så klart. Han var riktigt rolig, som alla säger. Verkligen!

Så jag struntar i att skriva mer om dag 3, onsdagen alltså och hoppar direkt till New York City-turen! Dag 4.
Detta var något av det bästa jag någonsin gjort. Går inte att förklara känslan när man går runt i Manhattan och ser alla byggnader som man bara sett på film.


Åkte buss in till the city, tog 1 ½ timme, eftersom skolan ligger i Long Island (tänker bara på Everybody Loves Raymond).


Åkte förbi världens största kyrkogård. Den var enorm och tog aldrig slut.


Inne i Manhattan! Yellow cabs!


Körde förbi apple store, nästa gång jag besöker new york ska jag in där och dreggla lite.


Och Juicy Couture... Tyvärr hade vi inte tid att gå i affärerna. Det får bli till nästa gång!


Ni känner kanske igen detta bibliotek från Day After Tomorrow? (Faster och farmor, den filmen vi kollade på när ni var här!)


The Flatiron Building!


Detta var vår guide, hahaha han var svinrolig, han berättade att han har hållt på med stand up comedy så ni kan ju bara tänka er. Rätt chill att han smög iväg med oss till Village.


Empire State Building!



Så... eh ska försöka minnas vad han sa nu. Detta var en känd person, som hade byggt en av dessa stora byggnader i New York. Minns inte vilken, men hur som helst hade han sedan gjutit av sig själv... pretty cool. Som sagt, mitt minne är inte det bästa när det gäller sånt här, haha. Fin staty va? :))


Ground Zero, så för er som inte vet så var det här world trade center stod innan det försvann i september 11 attacken. Nästa år är det 10 år sedan. Sjukt!


Hahahaha var tvungen att lägga in denna bilden för min syrras skull, Men In Black's huvudkontor.
Anyone? Hehe. Där har ni det i alla fall!




Tog färjan över till Staten Island, bara för att se Frihetsgudinnan och det, sen åkte vi direkt tillbaka.


Manhattan!


Statue of liberty!


Fattar inte grejen med att folk säger att det knappt finns några snygga amerikanska killar, ursäkta va?! Jag har sett hur många som helst. Men denna killen tar priset. Attans att jag inte fick någon bild på hans ansikte. För jag hade lust att fråga honom vad han gjorde där när han borde jobba som modell på heltid, mmmm.

Fortsättning följer.


Kommentarer
Jennifer

Fina bilder du har tagit, dör av avundsjuka! vill också vara där. Angående sista bilden o kommentaren...LOL tänker bara på "hans stenhårda ruuumpa" hahaha

2010-08-23 KL. 08:52:56
URL: http://wilserinskan.blogg.se/
farmor

Snart får du se mig i vimlet,var inte så säker!

Jätte fina bilder!Kramar från farmor

2010-08-23 KL. 13:33:28
farmor

Vill du skriva e-post till mig med din mailadress,meddelande kommer i retur?!

KRAMAR!

2010-08-23 KL. 15:09:23
Vic

Sista bilden: HEJ paparazzi-rolle! ;P

2010-09-01 KL. 11:32:04
Antoinetta

Den sista bilden var M-m-m-mmmm! Sexy ass. ;)

2011-03-13 KL. 17:06:31

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback