22.28 The Cheesecake factory

Jag vet att jag sa att jag inte hade några planer för kvällen, men det ändrades fort. Tina hämtade upp mig för att åka till the T för att träffa Nicola och Julia som stod och väntade. Kul att träffa fler au pairer! Körde till The Cheesecake factory för att äta lite. Jag hade ätit middag här innan jag åkte så det fick bli dessert. Fanns ju otroligt mycket att välja så jag tog något som lät gott....



Detta var vad servitören kom ut med - min reaktion "WHAT?!"
brownie, fudge, chokladsås, grädde, mandel. Sjukt mycket, men sjukt gott. Något av det godaste jag ätit, utan att överdriva. Och jag försökte verkligen äta allt. Men jag fick knappt ner hälften. Så jag delade resten med dom andra. Sen var jag slarvig och tog inga bilder, detta var den enda. Ska bättra mig, för det stället är verkligen sjukt fint, i alla fall här i Chestnut Hill. I like it a lot, och jag tror att jag kommer spendera många kvällar där inne.

Vet ni förresten vad som är jobbigt? Att ge dricks... Jag har skitsvårt för att räkna ut det. Jag har alltid varit dålig på matte och det gör ju inte saken bättre, måste lära mig att räkna ut det... Man vill ju inte vara en snåljåp och man vill ju inte heller ge alldeles för mycket. Man ska ju ge cirka 15-20 % av priset man betalar i dricks. Men... som sagt. Inte så lätt när man har dyskalkyli, nääääää.

Imorgon jobbar jag från 8-15 & 18-21. Godnatt!

Kommentarer
fian

Hoppas du har ork till unos nästa gång, vore ju kul & ses nu när vi faktiskt är på samma sida atlanten<3

2010-08-24 KL. 06:01:04
URL: http://oneyearinboston.blogg.se/
Ida

försök komma ihåg varje gång hur mkt du gav förra gången :) typ kostar nåt 5 dollar så kom ihåg vad du ger för 5 dollar så är det ju bara att ge något mindre om nåt kostar 4 dollar mm ;) men kom ihåg vad du ger för typ 5, 10, 15. kanske hjälper lite :D puuusss<3

2010-08-24 KL. 13:36:38
URL: http://idaproduction.blogg.se/
klara

omg... vrf är inte jag där o hjälper till o äter? hahah, miss you snyggis <3

2010-08-24 KL. 23:03:28
URL: http://justyna.blogg,se
Sofia

Jag har fått ett jätte bra tips gällande dricksen. Jag ska se om jag kan beskriva det i text. Vi säger att du köper något för 14 dollar. Då tar du 14 x 2. Och det blir ju 28. Då flyttar du kommatecknet så det blir 2,8. Och det avrundar du till ca 3 dollar. Alltså ska du ge ca 3 dollar i dricks. Jätte enkelt blir det helt plötsligt med all dricks. ;)

2010-08-28 KL. 05:30:29
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback