23.12 Godnatt

Playdates och bio har stått på schemat idag. Det regnar fortfarande och nu känner jag faktiskt att jag vill ut! Så snälla skänk oss lite fint väder till Boston.

Anyways, när jag tog barnen till bion och såg Despicable Me, började några bakom mig prata engelska, of course, och jag vände mig om och tänkte: "Whaaaaaaaaaaat? Varför pratar hon engelska?". För några sekunder där glömde jag bort att jag var i USA. Det var en väldigt underlig känsla kan jag tala om för er. Hum.

Fick babysitta (som dom så fint kallar det) nu på kvällen då föräldrarna skulle ut. Så när alla barnen låg i sina sängar var det bara jag och hunden kvar, så jag smsade Tina och hon gjorde mig sällskap. On Demand är AWESOME bara så alla vet. Så Dude Where's my Car fick bli kvällens underhållning.



För övrigt så började vi prata om Kanada och fick plötsligt lite panik... Vi åker nämligen dit nästa vecka (!) och har inte fixat någonting. Har inte fått våra ds-2019 underskrivna, inte kollat in det vi ska göra i Montreal osv. Varför går tiden så fort för!?

Kommentarer
Tinde

alltså haha känns helt sjuukt att du är i usa nu!! kommer du ihåg när vi fick våra första matchningar? och nu är du redan där! fortsätt ha det gryymt :)

2010-08-25 KL. 13:49:41
URL: http://tindes.se
Emilie

Vad är det exakt du måste göra som au pair för att lämna landet? Vi har också lite mycket krav. Eller mycket och mycket ISS (International student service) måste skriva på vårt I-20 och så.



BTW; jag är också i usa nu :D

2010-09-04 KL. 01:57:41
URL: http://onceuponatimee.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback