God Jul där hemma!

Har precis skypat med familjen hemma i Sverige. Igår kväll kände jag verkligen; Nu vill jag vara hemma. Jag satt och funderade varför jag inte åkte hem under julen, som jag vet vissa andra gjort. Men risken är ju att man inte vill åka tillbaka då...

Har liksom förträngt denna känslan och tanken av att inte vara hemma under julen. Första julen som jag inte är med familjen. Det känns helt fel. Har en jobbig känsla i bröstet. Försöker se fram emot dom positiva sakerna i alla fall. Min värdmamma hade tydligen åkt till IKEA igår och handlat lite saker till idag. Sen ikväll blir det väl nån midnattsmässa skulle jag tro, även om jag inte är ett dugg troende. Men men. Nu ska jag strax gå upp till övervåningen och se vad dom andra har för sig. Mysa lite med Rosie (hunden).


Och till dagen i ära är jag klädd i rött och vitt, även lite guldigt. Såna här småsaker gör faktiskt mycket!

Jag hoppas att alla andra au pairer som också firar jul utan sin familj i sverige får en fin jul ändå. Och att ni blivande au pairer tar vara på denna julen!

Jag förstår verkligen vad alla menar när dom säger att julen är den värsta tiden här borta.... Kram på er!

Kommentarer
S A N N A S . R U M - Sveriges största Au Pairblogg

sv; ja, det är egentligen ett litet problem när man får fira jul med sina nära och kära (:

2010-12-24 KL. 18:30:53
URL: http://sannasrum.se
José

Så fin du är Rosemarie!! Klart att det är jobbigt att inte vara hemma hos nära o kära,men samtidigt intressant att se hur de firar där.....

OCH det kommer fler jular....

Ha det gott!!!! KRAAAAAAAAAAAAAM !!!

2010-12-25 KL. 11:43:54
cecilia

ÅRH vad snygg tjej du är!

Fan vad jobbigt det måste ha varit att inte vara hemma över julen, jag hade ALDRIG pallat det. Fick värsta depp-attacken själv och längtade hem, och då skulle jag ändå hem typ två dagar senare! Haha...Fattar i alla fall inte hur du klarade det.

2011-02-08 KL. 17:00:42
URL: http://carpet.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback