Boktips!

Tog en spontan sväng inom biblioteket igår. Jag har varit där två gånger sedan jag började på JB. Två gånger... Helt fruktansvärt. Annars brukade jag vara där mycket oftare. Hur som helst! När jag gick runt bland hyllorna såg jag plötsligt en bok med den Amerikanska flaggan och texten au pair i USA. Så givetvis började jag bläddra i den och fann den så intressant att jag lånade hem den, haha.


Au pair i USA av: Floor de Jongh

Nu har jag precis börjat läsa så jag kan väl inte säga så mycket. Den är skriven i engelska och handlar om en tjej från Nederländerna som åkte iväg som Au Pair på nittiotalet. Hon åkte dit med inställningen om att hon inte skulle jobba (vilket man absolut inte ska göra). Hon ville bara lära sig engelska och göra roliga saker. Hon skriver om hennes år där borta, om hemlängtan, semester, amerikanska pojkvänner etc.

Den verkar vara väldigt bra även om en hel del saker skiljer sig från den tiden om man jämför med nu. Men tycker ändå att man borde läsa denna boken om man ska åka iväg som au pair. Ett tips bara!

Kommentarer
Lollo ♥

får kanske se om jag med kan låna då :D

2010-03-24 KL. 18:17:24
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
malin - blivande au pair

Ja varför alla dessa tyskar? :P

den detroit familjen jag hade där, dom hade haft 10 au pair, varav 7(!!!) var tyskar :P haha

2010-03-24 KL. 22:27:31
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback