Två flygbiljetter

Eftersom jag fått en familj nu så är det dags för nästa steg: förberedelserna. Visst, det är fem månader kvar tills jag åker. Men det är bättre att börja tidigt än för sent, right? Hehehe.

Min mail plingade till för en stund sen och såg att det var från Cultural Care. Trodde det skulle vara något roligt men nej, det var bara en faktura.. Efter att ha kollat och blivit jäkligt förvirrad när jag såg över min ekonomi insåg jag att dom har skrivit helt fel. Dom vill att jag ska betala för två biljetter?! Sen verkar det helt mysko för dom andra som fått familjer före mig har inte fått någon faktura. Vad är detta? Ringer till CC imorgon i alla fall (känns som jag ringer dit varje dag).

Annars då?
Händer väl inte så mycket just nu. Mailar med familjen och försöker hålla kontakten. Har redan börjat fundera vad jag ska ge för presenter till barnen... Eftersom jag är den första svenska au pairen dom kommer ha, och då barnen spelar fotboll, ska jag vara som alla andra och ge dom en varsin svensk fotbollströja! Det är ju faktiskt väldigt smart och dom tröjorna verkar vara väldigt uppskattade så why not. Ska fundera ut något mer och vad jag ska ge till föräldrarna också.

Kommentarer
evelina

Det måste bli jätte häftigt att flytta til USA! :)

2010-03-29 KL. 22:47:30
URL: http://evssi.blogg.se/
evelina

javisst är dom söta! :)

2010-03-29 KL. 22:56:57
URL: http://evssi.blogg.se/
malin - blivande au pair

Ja verkligen, Desperate housewives husen är ju där :DDD

2010-03-30 KL. 11:40:29
URL: http://wakoo.blogg.se/
Lollo

Den är skriven av Jannicke Eriksson... hm. Kanske ska ta mig till biblioteket och se vad det är för nåt! Haha ja, den är inte rolig alltså. Men du överlever nog att läsa ut den ;)

2010-03-30 KL. 11:57:53
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Sigrid

Ja, men det kommer ju bli spännande! hi, men vad kul att träffa sin släkt om de bor där! Själv har jag ingen släkting där - men helt klart skulle det vara kul att ha! Nu får både du oh jag väääänta för att komma iväg :D

2010-03-30 KL. 12:11:52
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Emelie

Hej, undrar bara lite hur mycket det har kostat/kommer kosta allt som allt? :) Gud vad roligt att du hittat en familj. Måste kännas lovely. Själv längtar jag massor tills jag ska åka iväg efter studenten, tyvär väldigt långt kvar, nästa sommar. Men aaa, är väldigt ivrig! Känner du att det var svårt att hitta den "perfekta" matchningen? :)



kram kram

2010-03-30 KL. 20:18:26
Marie

Emelie: Hej :) Det känns verkligen helt underbart, man vet verkligen att det snart är dags nu också! Räknar dagarna ;)



Jag lovar dig att tiden kommer att gå super fort! Du har ju även en massa tid på dig att förbereda dig, både med ansökan och allt annat, och mentalt! Men till frågorna - Jag har räknat ihop och allt jag kommer få betala blir sammanlagt ungefär 11 000 kronor. Egentligen hade det bara blivit 8 000 kr men jag måste betala en deposition på 3000 kr. Ibland slipper man den eftersom det kommer upp olika erbjudanden titt som tätt! Men jag missade tyvärr min haha. Depositionen får man ju dock tillbaka sen när man fullföljt sitt år! :) Men även om det verkar vara mycket pengar så är det egentligen inte det! Man får så mycket "gratis" tillbaka under året så det är helt klart värt det!



Nu fick jag bara 2 matcher. Den första matchen hörde inte av sig. Men den andra matchen kändes rätt redan från början! :) Passade verkligen mig och mina "krav". Det är svårt att förklara men dom flesta känner att det redan känns bra från början! Och det stämmer. Man liksom "vet". :)



Hoppas det gav dig ett bra svar, om inte så är det bara att fråga igen! :)

2010-03-30 KL. 21:15:23
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback