Amerikanska ambassaden och visum



För er som inte vet så måste man ha ett visum innan man åker iväg som Au Pair i USA och då måste man besöka den Amerikanska ambassaden som finns i Stockholm. Har man inte fixat det så får man inte åka. I alla fall om man nu åker med en organisation som man typ måste annars jobbar man svart (vilket som alla vet är olagligt, hehe) och stannar man längre än  tre månader så vistas man illegalt i landet, och det är ju inte så bra då man riskerar att bli utkastad/portad osv. Hade ju inte varit så roligt om det hade hänt!

Hur som helst
så kommer jag hem från skolan, går förbi köksbordet, ser ett bekant rosa kuvert, öppnar det och ser att det innehåller visumpapper och instruktioner! Har fått en tid bokad på den Amerikanska ambassaden den 21 maj klockan 08.00. Alltså på fredag nästa vecka...?! 

Ok. Jag måste erkänna att jag blev lite chockad eftersom jag inte väntat mig en tid förrän typ i juni eller juli. Jag åker ju inte förrän i augusti! Men det får väl gå, det är ju skönt att ha det undanstökat sen.

Kommentarer
Sara

japp! det ligger här där jag bor ungefär :)

2010-05-10 KL. 17:52:30
URL: http://trenollsju.blogg.se/
fian

trist att du inte ska åka :(

2010-05-10 KL. 17:54:41
URL: http://rosaconverse.devote.se

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback