Thanksgiving & skor

Två dagar till Thanksgiving. Mina planer är att följa med familjen till deras morföräldrar i Rhode Island, Providence för att vara exakt (där min värdmamma växte upp) på torsdag (puh lång mening). Det ska bli trevligt! Kommer tydligen vara en massa människor där, huh nervöst. Men det ska bli spännande att få uppleva en riktig amerikansk thanksgiving.

Det bästa av allt är nog att barnen stannar där till söndag. Kommer vara så lugnt och skönt i huset, haha. På fredagen är det Black Friday vilket betyder rea och en massa nedsatta priser. Wohoooo. Jag och Tina ska till Natick Mall har vi bestämt oss för. Och jag ska köpa en ny kamera om jag hittar en i ett värdigt pris. Så efter imorgon kommer jag ha lååååång ledigt. Underbart! Bra vecka!

Och på tal om ingenting så har jag två sko cravings som jag måste bli av med, enda sättet är att köpa dom...
Hunter boots.
Kostar runt 800 kronor här, i Sverige 1200 - 1300.
Dr. Martens.
Kostar mellan 800-900 kronor här. I Sverige 1300-1500 kr.
Detta är mitt sätt att tänka när jag handlar.
"Men i Sverige kostar dom ju så mycket mer... Det är ju bara 200 svenska kronor"

Då känns det genast mycket bättre!

Kommentarer
José

Hej! Så skönt med en långhelg. Själv så ska jag vara ledig i 6 dagar med start på lördag. Superskönt!! Just nu har vi hård vind o snö som yr,vinter med andra ord!!

Farmor ligger på sjukhus. Hon föll förra veckan o bröt foten.Synd om henne!! Din mamma har väl inte sagt något skulle jag tro....

Ha en jättebra helg! Kramar från faster!!

2010-11-24 KL. 00:38:52

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback