08:52 svar på frågor.

Idag är det den 1 Oktober, tiden går. Vi har 25 grader ute och det blåser som attan. Men det ska vi nog överleva. Min kära vän Vico hade några frågor, som jag med glädje tar mig tid till att svara. Kan ju vara intressant för er andra att också veta.

Hur klarar du dig med pengar och så nu? Har du typ så du kan leva livet? det låter så, och isf, FYFAN vad nice :> pengar varje torsdag och allt! ;)

Haha, jo! Men jag är van att leva på ca 2000 kr i månaden. Nu får jag ca 1400 kr i veckan. Vilket blir ca 5600 i månaden. Jag klagar inte i alla fall. Fast leva livet vet jag väl inte. Det är rätt enkelt eftersom man tänker "Amen detta kan jag ju köpa, jag får ju pengar nästa vecka ändå så". Och det är FARLIGT. Meningen är att jag ska spara 100 dollar i veckan (till min California resa nästa sommar hehe). Men det har varit svårt eftersom jag varit i Montréal och Niagara fallen denna månaden + köpt ett gymkort. Men just nu känner jag att jag kan köpa nästan vad jag vill.. Fast jag har skulder i Sverige som jag måste betala först hahah.

Vad brukar du göra om dagarna när du inte jobbar?
Jag brukar gymma, träna Zumba, Pilates, umgås med andra au pairer, dra till sturbucks, åka till ett mall, ta igen alla svenska tv-serier. På helgerna åker jag in till Boston. Tar bara 20 minuter för mig med tunnelbana. Shoppa, shoppa, shoppa...umgås, utforska delar av staden jag inte varit i ännu. Finns alltid något att göra här!

Är det jobbigt att prata engelska hela tiden, eller är du van? Har du förbättrat den sen du flyttade? 
Det är inte alls jobbigt faktiskt. Jag har ju blivit rätt van nu efter sex veckor. Och ja, jag har VERKLIGEN förbättrat min engelska sen jag flyttade hit. Enormt mycket. Innan stakade jag mig fram när jag höll en konversation. Nu flyter det på bättre och bättre. Kan bara tänka mig hur det kommer vara om ett år! Jag behöver förbättra mitt ordförråd dock.

Kör du mycket bil där?

Jag skjutsar mina värdbarn till deras Rockclimbing class på tisdagar, Stephanie till hennes matteskola på onsdagar, dom andra dagarna skjutsar jag dom till deras kompisar eller om vi ska hitta på något, som biblioteket eller gå på bio osv. Sen kör jag rätt mycket på min fritid. Till gymmet, till kompisar, till affären, till T stationen, till mallet osv. Så det blir att jag kör bil nästan varje dag, har blivit grym på statskörning kan jag ju säga, hahaha. Min lärare på traningschool sa att Boston är den värsta staden hon någonsin kört i. Eftersom det är så mycket enkelriktat. Och hon växte ändå upp i Massachusetts. Så jag hade en bra anledning till att vara nervös när jag skulle köra med min värdpappa för första gången, puh!

Vilka konstiga glass-smaker finns det som inte vi har här? ;o

Jag har inte ätit så mycket glass ännu. Shame on me! Mest B&J men det har vi ju i Sverige och jag har varit så tråkig och bara tagit Cookie Dough eller Chocolate Chip varje gång, hehe.


Finns det några snygga killar??
Alltså jag ser snygga killar hela tiden! I alla fall inne i Boston. En gång glömde jag att jag pratade engelska utanför Abercrombie & Fitch och där stod en riktig lång, vältränad blond kille med bruna ögon, sjukt snygga jeans, och en snygg tshirt. Och jag vräker ur mig : OMG, TINA LOOK AT THAT HOT GUY! Sen att jag stod 3 meter ifrån honom och han hörde vad jag sa är ju en annan historia... hehe.


Är det farligt att vara ute sent på kvällen där du bor?
Nja, inte här i Chestnut Hill i alla fall (förorten jag bor i). Min värdfamilj låter bakdörren vara olåst på dagen, även om dom inte är hemma. Vilket freaked me out i början! Men det bor mest barnfamiljer här och det är ett väldigt säkert område. Det är en annan sak om man kör till Jamaica Plan där en snubbe på cykel cyklade runt och sköt folk typ helgen innan jag kom... Inne i Boston har jag ingen aning eftersom jag inte varit ute där sent på kvällen ännu.

Nu ska jag snart bege mig till gymmet!
Se om jag vågar gå på ett pilates pass, min mage värker fortfarande sen onsdags..

Kommentarer
V

haha! tack för svaren, cutie! låter riktigt gött!! jag hade ju shoppat som tusan :W läskigt att köra så mycket..hade jag tyckt iaf..men jag har ju inte ens tagit körkort så vad vet jag xD du lär ju inte ha några problem att köra här i sverige sen iaf :) hahah, lagom pinsamt det där med killen! hatar när sådant händer. för ett litet tag sedan när min mamma hälsade på mig här gick vi förbi en kille med en jättefin hund. och jag vräker ur mig "mamma, kolla vilken snygg hund!!" haha, självklart hörde ägaren det så han kom fram till oss och typ kallpratade i 15 minuter! jag och mamma bara "jahaaa..mmmm..aa..hehe (du får gärna gå nu).."

2010-10-03 KL. 21:28:23

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback