23:48 It's fuu?

Så ja, en ny jobbvecka har startat. Idag började jag inte förrän på eftermiddagen, hämtade sex barn från skolan. HERREGUD. Det var lika jobbigt som det låter. Anledningen till varför var att dom har spanska i vårt hus varje måndag. Idag var första gången för mig.

Vi började med att skicka ner Lukas (5 åringen) och hans kompis till lekrummet där deras lärare väntade. Fixade snack till barnen och Stephanie (9 åringen) och hennes vän Hayley gjorde sin homework. Som tur var Caro med mig hela tiden eftersom det var hennes värdbarn som har spanska med dom andra.

Malcolm (7 åringen) och Jesse sprang runt som galningar. Jag fattade verkligen inte vad det var för fel, hade någon gett dom för mycket socker? Dom var helt galna. Gav dom papper och pennor så att dom kunde rita något medans Stephanie och Hayley gjorde läxan.Vet ni vad dom gjorde? En bok.. där det stod "FUUUUU" överallt. Jag blev väldigt misstänksam och visste inte riktigt om Malcolm menade FU som i fuck you eller om det bara var påhittat. För han kan det där ordet. Det vet jag, haha. Hur som helst, var tvungen att fråga honom vad han menade.

Jag: Hey Malcolm, could you just come here for a sec. Can you please explain what this is for me?
Malcolm: It's fuu? Haven't you heard that before? That's our word we just came up. It's like food. *Rycker på axlarna*
Jag: Oh okey.. I was just wondering.
Malcolm: *Springer iväg*

COME ON?! Jag menar, vad ska man egentligen tro? Dom är luriga dom små. 
Hur som helst, resten av eftermiddagen lekte vi bara rundor, jag tog Lukas och Malcolm till en äng bakom vårt hus där dom sprang och gjorde kullerbyttor. Det var hur kul som helst enligt dom. Sedan hoppade vi på studsmattan och spelade basket. Jobbigt man har det om dagarna ;)


Imorgon ska jag skjutsa barnen till deras rock climbing class. Öhm, det ska bli väldigt spännande.. Jag har nämligen ingen aning om hur man kommer dit. Har bara åkt förbi en gång. Men det ska nog gå.


Dags för sängen, godnatt!

Kommentarer
farmor

Jag skrattar när du berättar,ja det är HÅRDA BUD ibland,man skall ha tålamod och ibland ett klistrat leende får man ju kosta på sig,trots att orken börja ta slut haha!

Nu skall jag kasta mig i dunbädden!

NATTI NATTI från farmor.

2010-09-14 KL. 23:56:40

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback