16:38 This is it

Hur har jag det med hemlängtan osv?


Jag kan säga såhär, även fast jag bara varit här i 2 ½ vecka -
Jag har inte längtat hem en enda gång! Inte enda gång. Jag försöker prata med mina syskon och föräldrar så ofta jag kan, hålla kontakten. Klart man saknar dom men jag kommer ju hem? Om ett bra tag iofs men tiden går så snabbt och detta är bara ett år. Jag kommer leeeeeeva i flera år till (förhoppningsvis haha) så vad är ett år? INGENTING. Och det är underbart att man kan hålla kontakten med familjen och vännerna via skype och facebook.


Så nej, jag vill absolut inte åka hem. Jag älskar detta stället. Jag älskar gatan jag bor på. Jag älskar Chestnut Hill. Jag älskar Boston. Jag älskar USA. Jag älskar min värdfamilj och jag trivs så galet bra här. Jag älskar alla nya personer man lärt känna och hur mycket jag förändrats som person bara på denna korta tiden.
Jag är säker på att hemlängtan kommer hinna ikapp mig. Men jag tror absolut inte att det kommer påverka mig så speciellt mycket. Jag har så sjukt många roliga saker att se fram emot. Alla resor, alla upplevelser. Ett år här kommer bli GRYMT!
Ni har säkert läst detta flera gånger på andra bloggar, men det är så sant! Att åka som au pair till USA är det BÄSTA beslut jag någonsin tagit.

Nu vet ni hur det ligger till, ska gå upp och steka lite svenska köttbullar som min värdmamma köpte åt mig på IKEA. ;)  Latero!

Kommentarer
Josefin

Kul att du trivs Marie :D USA är bäst!! O BOston ännu bättre ;) tihi :P

2010-09-01 KL. 22:45:07
URL: http://jsword.blogg.se/
tyraelvira.blogg.se

WOOO :D fan vad nice. är sååå glad för din skull att allt verkar rulla på så pass bra! fan vad skönt. jag längtar tills jag ska åååååka när jag läser detta :D åhåhåhåhåhåh.

PUSS

2010-09-01 KL. 23:25:42
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
malin

det var verkligen världens bästa beslut :D

2010-09-02 KL. 02:54:17
URL: http://wakoo.blogg.se/
Josefin

Känns SÅÅ skönt att läsa att du ser så på hemlängtan, peppar mig att göra det med när det kommer till kritan! haha



Ha det bra!

2010-09-02 KL. 10:42:47
URL: http://josefinaupairinamerica.blogg.se/
Cecilia

Visst är det sjukt, att man kan känna hur man förändras bara på två veckor!?

2010-09-02 KL. 17:57:03
URL: http://carpet.blogg.se/
farmor

Hej Rose-Marie!

Jag visste att du skulle trivas.O SÅ ROLIGT!

-Du kan tro att jag hade också gillat läget där over!Jag jättetrivs bland folk o allt omkring mig!Det gör du verkligen,FORTSÄTT!VAR NYFIKEN!

Varma kramar från farmor.

2010-09-03 KL. 00:04:10

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback