18:44 Ingen bra start på dagen.

UHH. Jobbigaste morgonen hittills.

Malcolm ville ha med sig sina lego-gubbar till skolan men jag sa direkt nej. Då bröt helvetet loss. Efter många om och men släppte han tillslut sitt lego. Då kom nästa problem - Han vägrade att gå till skolan.

Malcolm: I WISH I WAS THE AU PAIR SO I WOULD'NT NEED TO GO TO SCHOOL. I HATE SCHOOL. WE ONLY HAVE RECESS (rast) IN LIKE.. FIFTEN SECONDS... *Börjar skrika och gråta*



Pratade med honom, medans hans syskon stod och väntade. Till och med Stephanie tjatade på honom "Come on Malcolm, we're gonna be late for school..." Inget funkade. Jag testade att prata lugnt med honom, jag testade att börja gå för att se om han kom efter. Jag testade att räkna till 3. Jag testade allting. Tillslut fick det bli den där - I'm starting to get really angry and i don't like your behavior Malcolm.. This is not acceptable. Till slut, jag vet inte hur. Så kom vi i alla fall iväg. 2 minuter innan dörrana stängdes. Lycka!

Men inte var det över där nej, när vi kom fram började Lukas gråta. AH PERFECT. Han saknade mamma. Behövde uppmärksamhet, efter händelsen med hans storebror. Katastrof. Tillslut efter att jag suttit med honom i klassrummet i fem minuter var det OK. Gick hem dom 300 metrarna. Bytte om och körde till Starbucks. Beställde en latte.

Kunde.äntligen.andas.

Så, varsågoda. Här fick ni en liten glimt av au pair jobbets baksida.

Kommentarer
José

Livet är inte alltid en dans på rosor,men det klarade du jättebra!

Hitills verkar det roliga överväga det mindre roliga i alla fall o du är BÄST!!!

2010-09-18 KL. 23:16:44
Louise Pettersson Eld

Uhu, lät jobbigt det där. men å andra sidan så är det ju så det är med barn ibland :) Kul att du berättar även de lite mindre roliga stunderna. Hoppas du har det härligt där borta och du skulle bara veta hur avis jag är .. ! ^^

2010-09-19 KL. 00:21:53
farmor

Hej!Det var en jobbig start på dagen,men du gjorde helt rätt med honom,men så jobbigt,man vet knappt vad man skall göra?Kanske locka med att säga att vi skall göra något kul när ni slutar skolan???

Men ibland hjälper INGET!!

Men du fixade allt!

KRAMAR från farmor

2010-09-19 KL. 16:18:30

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback