En bra fråga att ställa

Detta är en bra fråga som ni blivande au pairer kan ställa er värdfamilj som ni blivit matchade med. För detta är ett problem som jag har som suger. Hemma i Sverige hade jag egen bil och kunde köra med den precis vaaaart jag ville. Så kommer man här och får reda på att man bara för köra bilen i Brookline, Newton, West Roxbury och Dedham. Och att jag inte får köra bilen på motorvägar. Vad är det för trams? Till och med vissa värdföräldrar som jag berättat detta för tycker det är tramsigt. Jo tack, jag håller med. Men vad ska man göra...?

En annan sak som är bra är att fråga om det finns GPS på bilen. Det har jag inte heller och det suger också, extremt mycket. Att hitta här i USA är så jäkla jobbigt. Korsningar och svängar överallt. Fast man kan ju inte få allt. Men tänk på det, kära au pairer!

Kommentarer
Natalie

Bra tips! Det ska jag komma ihåg när jag börjar matchas med värdfamiljer :)

2011-02-04 KL. 09:03:32
URL: http://natalieintheusa.blogg.se/
Jennie

Ja det måste vara jätte tråkigt att vara så begränsad om man vill åka någonstans. Va knäppt att du inte får åka vart du vill!



Men sen har jag även en fråga, när du gör saker med barnen på din arbetstid (t.ex. köper glass, går på bio mm.) måste du betala för dig och barnen då? Eller gör värdföräldrarna det?



kram

2011-02-04 KL. 09:22:57
Sara Ellström

ååh, en skitbra fråga, som jag inte alls hade tänkt på! :)

2011-02-05 KL. 02:06:41
URL: http://saraellstrom.webblogg.se/
Frida

Varför få du inte det?

2011-02-06 KL. 13:47:00
marie

Frida: Jag vet faktiskt inte, haha. Har inte direkt tagit upp det med mina värdföräldrar eftersom jag är glad och tacksam över att jag har en bil här. Har många kompisar som inte har bil och måste fråga runt hela tiden. Så jag är rätt glad ändå :)

2011-02-06 KL. 16:36:41
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Anonym

håller absolut med..jag har ingen gps och det är jätte jobbigt att ge sig ut när man inte har det !

2011-02-09 KL. 19:37:05
URL: http://josefinsdiary.webblogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback