money money money

När du gör saker med barnen på din arbetstid (t.ex. köper glass, går på bio mm.) måste du betala för dig och barnen då? Eller gör värdföräldrarna det?

Min värdmamma planerar väldigt mycket, bland annat vad jag kan hitta på med barnen, t.ex ta dom till bio och sådant där. Så då brukar hon lämna pengar till mig, så ger jag henne tillbaka växeln. Eller så kanske jag betalar något för mina pengar och hon ger tillbaka det hon är skyldig till mig. Och om vi t.ex ska äta lunch ute (om det är en ledig dag) eller går på bio, så betalar dom för mig också!

Kommentarer
Jennie

Okej, tack för svaret! Jag vill nämligen åka till USA som au pair när jag tagit studenten (jag går i ettan nu). Så det är roligt att veta hur andra har det nu ;)

2011-02-05 KL. 12:43:50
Linnea

Är det så med många au-pairer eller är det få som har det så som du har? :)

2011-02-06 KL. 13:42:37
Marie

Linnea: Jag tror att det är så för många andra au pairer också. Fast jag är inte säker, haha. Skulle dock tro det!

2011-02-06 KL. 16:35:17
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback