***

Utelivet, hur fungerar det när man är under age? Är det supersvårt att komma in på ställen osv..?
Nu har jag bara varit ute en gång här i USA sedan jag kom hit. Jag och Jossan var i NYC och drog till Butter med en promoter som tog oss in. Så, om man går in med en promoter kommer man oftast in utan problem, även fast man är underage, sen brukar man även få gratis drinkar och sånt, he he. Dock kan han ha det lite svårt beroende på vart man går så han föredrar att man har falsk legg. Men det är inget jag tänker skaffa i alla fall... Här i Boston har jag hört att det är svårt att komma in om man inte har legg.

Jag undrar om du tycker att du gjorde rätt i att åka?
Oh ja! Jag är otroligt glad över att jag tog detta beslut att åka iväg. Har lärt mig så mycket om mig själv, blivit självständig, och mycket bättre på engelska Känns som jag bara upprepar det där, men det är ju så sant! Känner verkligen inte igen den där personen jag var förut. Läskigt när jag tänker tillbaka.

Vad är det du gillar bäst med att vara Au pair?
Att man får uppleva så mycket och speciellt lära sig en massa om sig själv, plus språket!

Och vad är det som du tycker mindre om och skulle vilja ändra på?
Det som är riktigt jobbigt, är att bo på sitt jobb och att man hela tiden måste anpassa sig, och att man inte har mycket att säga som au pair. Det är liksom,

Trivs du med din värdfamilj?
Ja, jag trivs bra och skulle absolut inte tänka mig att byta ut dom. Dom är jättesnälla och generösa. Barnen är goa och oftast well behaved... Dock har denna veckan varit KAOTISK med barnen. Så det är lite upp och ner, men 90 % av tiden är dom underbara :) Det är ju så det är med barn så..

Hur trivs du i Boston?
Jag trivs som fisken i vattnet! Jag älskar det här! Det är lätt att ta sig överallt speciellt med the T. Det är lagom stort. Ibland när jag går i stan springer jag på andra au pairer som man träffat sen innan eller till och med varit på training school tillsammans med. En gång sprang jag på Elin och Ida utanför Starbucks inne i downtown t.ex. Det hade nog aldrig hänt i NYC. Boston common Park och Public Garden är så sjukt fint på sommaren. Längtar tills det blir tillräckligt varmt för att kunna sitta i parken och bara hänga. Sen tar det bara ca 4 timmar med buss (åkte Fung Wah bussen en gång och det tog lite mer än 3 timmar medan Megabus tog ca 5) och det kostar bara 15 dollar enkel resa. Det kryllar av au pairer här. Allting finns här och det finns mycket "sight seeing" saker att göra, samt historia och kultur. I love Boston!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback