Copy + paste

Hahaha jag tror jag dör lite! Kom lite spontant in på en au pair blogg och såg att hon har snott flera inlägg av mig, texten, allting, är skrivit av mig, hon har använt kopiera + klistra in. Plus en bild som jag tagit (upphovsrätt, hallau?) Hahahaaah jag blir ju helt chockad, jag vet inte riktigt hur jag ska reagera, ska man bli arg? Ska man bli smickrad? Nåja... 

Jag tycker dock det är tråkigt att hon inte använt mig som källa, för det hade jag inte haft något emot! Men att ta cred för ett inlägg som jag skrivit och lagt ner tid på att skriva (Det var ett inlägg om ambassaden och visumet) blir man ju lite irriterad av. Ärligt talat... Aja, tänker inte hänga ut bruden, men tycker gott hon kan använda mig som källa eller ta bort inlägget.

Kommentarer
F.d. au pair

Har varit med om samma sak. Borde väl ta det som en komplimang, men fan vad man önskar att det gick att sätta dit personen på något sätt. Tragiskt att man aldrig får ha något ifred.

2011-03-24 KL. 22:46:46
Marie

Ja men eller hur. Vad är problemet liksom? Jag förstår verkligen inte grejen med att kopiera saker rakt av. Okej att få inspiration, men att kopiera det rakt av. Det är ju helt sinnes. Riktigt tråkigt...

2011-03-24 KL. 22:55:52
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback