En bild till dig Farmor!

Tänkte på farmor direkt när jag fick se denna bilden som min tyska vän Marlena tog på mig i helgen, detta är i Back Bay i Boston, jättefint är det där. Detta är faktiskt gatan där Tom Brady och Gisele Bündchen bor på! Hur som helst trädet i bakgrunden påminner mig om min farmos målningar. Blev lite nostalgisk. Överlevede weekendkursen utan några problem förresten, hade faktiskt det jätteroligt, fick lära mig en massa mer om Boston!

Jag är så fruktansvärt glad att jag hamnade här, i en stad som blivit en av mina favoritstäder någonsin. Denna staden är så speciell, det finns så mycket historia då den är en av USAS äldsta städer, fina vackra byggnader och gator, snällt och trevligt folk (oftast),  ligger vid havet, full med en massa ungdomar då det kryllar av Universitet. Den har sin charm helt enkelt, och dialekten är bäst! New England som Massachusetts ligger i, har en sån fruktansvärt vacker natur. Boston har allting och är i perfekt storlek. Inte lika stressigt som New York t.ex. Jag ÄLSKAR Boston.

Minns när jag var i matchningsprocessen och jag och min vän Johannes pratade, och sa "vad coolt om du hade hamnat i Boston" (då ett jäkligt bra band kommer härifrån). Efter det tänkte jag för mig själv "nej vad häftigt, Boston... har aldrig haft några funderingar om den staden innan" (för jag var helt insatt på New York eller New Jersey hållet. Dagen efter hade jag fått en match i Boston, hur coolt är inte det?! Det var riktigt överraskande faktiskt. 

Alla som bor i närheten av Boston, åk hit och utforska staden, den är helt fantastisk och ni kommer inte bli besvikna!

Kommentarer
farmor

Tack kära ROSE-MARIE för den underbara bilden,ja jag har målat några tavlor som delvis och ibland helt fångat detta träd på bild,det har varit underbart!!Nu när jag fick se trädet längtar jag till mitt stora staffli och mååla och måla..

Precis nu inträffar spöktimmen,ja det spöket är väl jag,men inte än har jag skrämt slaget på mig själv.HAHAHOHO!Men på morgonen när jag tittar mig i spegeln är risken stor att få stora skälvan,men efter några muggar kaffe har man lugnat ner sig,och erkänner spegelbilden åtminstone den!

Nu får du ha mycket TACK,JAG BLEV VERKLIGEN GLAD!!!

Ha det nu bra tösabit med kramar från farmor.

2011-05-05 KL. 00:13:24
Elin

Ja men tack.. nu blev jag ju inte ännu mer deprimerad över att jag flyttat från Boston. The city in my heart. I will be freakin' BACK!!

2011-05-06 KL. 02:33:55
URL: http://aupairelin.blogg.se/
farmor

Snälla ROSE-MARIE tag inte bort bilden på trädet med dig,tittar på den varje dag,blir så glad när jag ser den!KRAMAR från busfarmor!

2011-05-11 KL. 14:52:16

Kommentera gärna inlägget här:
? Alla kommentarer granskas innan dom godkänns.
? Är du anonym/har ingen blogg så svarar jag på din fråga här i kommentarsfältet!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback